Praktisk information om installation og service
Installation
Et par dage efter, at du er blevet kunde hos os, vil montøren fra vores samarbejdspartner ringe til dig for at aftale tidspunkt for installation af parabol/flatantenne og dekoder.
Før montøren kommer, ønsker vi, at du gør nogle forberedelser:
- Svar, når montøren ringer, så vi kan blive enige om et tidspunkt, hvor du kan være hjemme.
- Sørg for, at der er kørefast vej helt frem til din ejendom, så vi kan komme helt frem til dig.
- Parabol/flatantenne skal monteres på en sydvendt væg. Montøren skal have fri adgang til denne.
- Ryd plads i alle rum, hvor der skal installeres dekodere.
Ha’ dine adgangskoder klar
Wifi-adgangskode
Dekoderen fungerer bedst, når den er tilsluttet internettet. Vi leverer ikke bredbånd, men kobler dekoderen til dit eksisterende netværk. Ha’ derfor din Wifi-adgangskode klar, når vi kommer.
Google-konto
For at du får mest muligt ud af din dekoder og de nyeste opdateringer fra Google, skal dekoderen tilsluttes en Google-konto. Har du ikke en konto, bør du oprette en. Sørg for at have adgangskoden klar, når montøren kommer.
Standardinstallation
Før montøren kommer, er det godt at vide, hvad der er inkluderet i installationen. I de fleste tilfælde er standardinstallation tilstrækkelig, men der kan være forhold ved din bolig, som medfører ekstra omkostninger.
Dette er inkluderet:
- Montering af parabol eller flatantenne op til tre meter op på væggen.
- Boring i væg den enkleste vej ind i huset.
- Op til 25 meter kabel pr. dekoder.
- Kabelføring langs indervæg frem til dekoder.
- Installation af dekodere i et rum (afhængigt af dit køb).
- Tilslutning af dekoder til internettet (kræver bredbånd med minimum 5 Mbit linje).
- Udgifter ved vanskelig adgang til din ejendom (ikke kørefast vej, ikke ryddet sne osv.).
- Ekstraordinære sikkerhedsforanstaltninger, fx lift, stillads eller ekstra sikringsudstyr.
- Fældning af træer eller buske, hvis de blokerer signalet.
- Ekstra arbejde ved skjult installation i huset.
- Konstruktionsændringer (TEK).
- Tilbehør som forlængerstang eller specialbeslag.
- Ekstra tidsforbrug
Hvis der opstår ekstra omkostninger, aftales dette direkte med montøren, inden arbejdet påbegyndes. Du får mulighed for at høre prisen, før du beslutter dig.
For at benytte garantien skal følgende være opfyldt:
- Du skal melde fejlen hurtigst muligt og senest 24 måneder efter installationen.
- Du må ikke selv have ændret installationen.
- Fejl som skyldes ydre påvirkninger (storm, sneskred, lynnedslag osv.) dækkes af forsikring, ikke af garantien.
Vi anbefaler, at du altid kontakter Kundeservice, før du bestiller en montør, så vi kan tjekke, om problemet skyldes andre forhold.
Når montøren kommer
Det er vigtigt, at du er hjemme, så vi sammen kan finde den bedste løsning for dig og din bolig.
Montering
For at sikre bedst mulige TV-signaler skal parabol eller flatantenne vende mod syd og have fri udsigt til satellitten. Montøren giver dig sin bedste anbefaling og monterer udstyret.
Kabelføring
Montøren trækker kabel fra parabol/flatantenne til dekoder. Vær forberedt på, at vi skal bore et hul i væggen, og at kabelføring sker langs indervæg. Montøren vælger den bedste løsning til din bolig.
Installation
Montøren installerer dekoderen, tilslutter den til internettet og din Google-konto (hvis du har en). Ha’ dine adgangskoder klar, så går det hurtigere.
Inden vi går ...
Start streaming allerede i dag
Vores streamingtjeneste er tilgængelig, så snart du er blevet kunde. Uanset hvilken kanalpakke du har, kan du streame programmer live og se favoritprogrammer op til 7 dage efter udsendelse.
Service
Hvis du har brug for hjælp til dit tekniske udstyr, kan du kontakte Kundeservice for fejlsøgning. Hvis der er behov for en montør, hjælper Kundeservice med at bestille dette.
Et par dage efter bestilling ringer montøren for at aftale tidspunkt for service.
- Svar, når montøren ringer, så vi kan aftale et tidspunkt, hvor du kan være hjemme.
- Sørg for, at der er kørefast vej helt frem til din ejendom.
- Ryd plads i alle rum, hvor montøren skal ind.
Ha’ dine adgangskoder klar
Wifi-adgangskode
Dekoderen fungerer bedst, når den er tilsluttet internettet. Vi leverer ikke bredbånd, men kobler dekoderen til dit eksisterende netværk. Ha’ derfor din Wifi-adgangskode klar, når vi kommer.
Google-konto
For at du får mest muligt ud af din dekoder og de nyeste opdateringer fra Google, skal dekoderen tilsluttes en Google-konto. Har du ikke en konto, bør du oprette en. Sørg for at have adgangskoden klar, når montøren kommer.
I de fleste tilfælde er standardservice tilstrækkelig, men der kan være forhold, som medfører ekstra omkostninger. Bemærk, at ikke alle punkter nedenfor udføres ved hver service – montøren vurderer, hvad der er nødvendigt.
- Enkel fejlsøgning på parabol og dekoder.
- Udskiftning af enkle komponenter (stik, LNB, kabel osv.).
- Udskiftning af dekoder (hvis nødvendigt og aftalt med Kundeservice).
- Opdatering af software på dekoder.
- Opdatering af Allente-app.
- Tilslutning af dekoder til internettet (kræver bredbånd med minimum 5 Mbit linje).
- Udgifter ved vanskelig adgang til din ejendom.
- Ekstraordinære sikkerhedsforanstaltninger (lift, stillads osv.).
- Fældning af træer eller buske, hvis de blokerer signalet.
- Ekstra arbejde ved skjult installation.
- Konstruktionsændringer (TEK).
- Tilbehør som forlængerstang eller specialbeslag.
- Ekstra tidsforbrug.
Hvis der opstår ekstra omkostninger, aftales dette direkte med montøren, inden arbejdet påbegyndes. Du betaler direkte til montøren, og Allente dækker ikke denne udgift.