Internet på Allente 1 / OnePlace

På denne side kan du få hjælp med internettilslutning, internetproblemer samt netværksskifte på din Allente 1- eller OnePlace-boks.

    
  • Tilslutning af internet på boksen

    Du kan enten tilslutte boksen til internettet via WiFi eller via et ethernetkabel direkte fra routeren. Boksen må dog ikke tilsluttes både med kabel og WiFi da dette vil give problemer.

    Du vil blive bedt om at tilslutte boksen til internettet som et af de første punkter i installationen af boksen.

    Er dette blevet sprunget over eller har boksen mistet internetforbindelsen, kan du dog også tilslutte boksen til internettet gennem netværksindstillingerne, dem finder du således:

    • Tryk på den blå menu-knap på fjernbetjeningen til boksen, vælg indstillingerne (Tandhjulet) øverst til højre på skærmen og vælg herefter "Netværk og Internet".

    Uanset om du tilslutter boksen som et led i installationen eller gennem menuen skal du herefter:

    • Vælge dit WiFi-netværk og skrive WiFi-koden (Husk at der er forskel på store og små bogstaver!).
      • Er du i tvivl om WiFi-koden, kan denne ofte findes på bagsiden af din internetrouter; hvis ikke skal du tage kontakt til din internetudbyder for hjælp med dette.

    • Boksen vil nu forsøge at tilslutte sig internettet (dette kan tage op til 2 minutter). Det vil fremgå på skærmen om dette lykkes eller ej.
      • Lykkes det ikke, skal du kontrollere WiFi-netværket, WiFi-koden (store og små bogstaver) eller prøve et andet netværk i stedet. Du kan også prøve at genstarte boksen ved at tage strømmen fra og sætte den til igen.

  • 
  • Problemer med internet på boksen

    Hvis du oplever problemer med internettet på din Allente 1- eller OnePlace-boks, skal du:

    • Sørge for at boksen ikke er tilsluttet både med ethernetkabel direkte fra routeren og med WiFi. Dette vil resultere i netværksproblemer på boksen. 

    • Kontrollere om der kommer en fejlkode (f.eks. A001) op på skærmen. Får du en fejlkode på skærmen, kan du finde en specifik fejlsøgningsguide for denne her: Fejl på Allente 1- / OnePlace-boks

    • Kommer der ingen fejlkode på skærmen, skal du kontrollere om internettet fungerer på dine andre enheder. Er der også problemer med internettet på dine andre enheder, kan du forsøge at genstarte din internetrouter; hjælper dette ikke skal du kontakte din internetudbyder.

    • Kontrollere at der ikke er for stor afstand mellem internetrouteren og boksen.
      • Du kan også læse i det nederste punkt, hvordan du kontrollerer WiFi-signalstyrken på boksen.

    • Virker intet af ovenstående, skal du genstarte boksen ved at tage strømmen fra og sætte den til igen og efterfølgende kontrollere boksens internetforbindelse på ny. 
      • Virker det stadig ikke, kan du prøve at tilslutte et andet netværk eller få boksen til at glemme det nuværende og prøve at tilslutte på ny - se nedenfor.

  • 
  • Tilslutning af nyt netværk på boksen

    Hvis du skifter internetudbyder, router eller bare gerne vil tilslutte boksen til et andet netværk, kan du gøre det på følgende måde:

    • Tryk på den blå menu-knap på fjernbetjeningen til boksen, vælg indstillingerne (Tandhjulet) øverst til højre på skærmen og vælg herefter "Netværk og Internet".

    Er boksen allerede tilsluttet et netværk som skal glemmes eller har du brug for at få boksen til at glemme det nuværende netværk, så du kan prøve at tilslutte det på ny, kan du:

    • Vælge det nuværende netværk og tryk "Glem Netværk" efterfulgt af OK og OK igen.

    Herefter skal du:

    • Vælge det WiFi-netværk du gerne vil tilslutte og skrive WiFi-koden (Husk at der er forskel på store og små bogstaver!).
      • Er du i tvivl om WiFi-koden, kan denne ofte findes på bagsiden af din internetrouter; hvis ikke skal du tage kontakt til din internetudbyder for hjælp med dette.

    • Boksen vil nu forsøge at tilslutte sig internettet (dette kan tage op til 2 minutter). Det vil fremgå på skærmen om dette lykkes eller ej.
        • Lykkes det ikke, skal du kontrollere WiFi-netværket, WiFi-koden (store og små bogstaver) eller prøve et andet netværk i stedet. Du kan også prøve at genstarte boksen ved at tage strømmen fra og sætte den til igen.

     

     

  • 
  • Aflæs / kontrollér WiFi-signalstyrken på boksen

    Således aflæses eller kontrolleres WiFi-signalstyrken på boksen:

    • Tryk på den blå menu-knap på fjernbetjeningen til boksen, vælg indstillingerne (Tandhjulet) øverst til højre på skærmen og vælg herefter Teknisk Information og Kundeservice.

    Ud for punkt 9 (Internetforbindelse) vil være angivet en værdi i -dBm:

    • 0 til -30 dBm = Rigtig god signalstyrke.
    • -30 til -50 dBm = God signalstyrke.
    • -50 til -60 dBm = OK signalstyrke.
    • -60 til -70 dBm = Dårlig signalstyrke.
    • -70 til -90+ dBm = Meget dårlig eller ingen signalstyrke.

    Bemærk! Dette er styrken på signalet mellem routeren og boksen; ikke hastigheden på selve internettet.