Fejl på Allente 1 / OnePlace
A-fejlkoder
Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste A-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.
-
-
A001
Fejlmeddelelse betyder, at boksen ikke har en aktiv internetforbindelse.
Det kan du prøve:
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Genstart boksen:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Genstart
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Prøv at tilslutte et netkabel eller et andet trådløst netværk.
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
-
A002, A003, A004, A012, A022, A023 og A024
A002, A022, A023 og A024
Fejlen opstår ved manglende adgang til en kanal af den ene eller anden grund...
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
A003 og A004
Fejlen opstår ved manglende abonnement på den valgte kanal eller manglende opdatering til programkortet i boksen...
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
A012
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
-
A005, A006, A013, A014, A016, A025, A028 og A033
A005
Fejlen opstår grundet manglende plads på harddisken til nye optagelser...
- Slet nogle optagelser på harddisken for at gøre plads til noget nyt...
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
A006, A025 og A033
Fejlen(e) opstår ved problemer med harddisken-tilslutningen...
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
A013
Fejlen opstår ved problemer med formatering af harddisken...
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
A014
Fejlen kommer typisk ved tilslutning af en ny harddisk eller brug af gammel harddisk med en ny boks.
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
A016
Fejlen opstår, hvis den forbundne harddisk skal formateres før den kan bruges...
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
A028
Fejlen opstår ved problemer med at pause eller spole i udsendelser...
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Fabriksnulstil boksen:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Om → Gendan fabriksindstillinger
-
A007, A008, A009, A010, A011, A018, A019 og A034
A007 og A010
Fejlen opstår enten på grund af dårligt signal under optagelse eller grundet flere samtidige optagelser end der er parabolopsætning til...
- Tjek signalet til boksen:
- Menu → Indstillinger → Satellit
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
A008
Fejlen opstår ved problemer med optagelse enten grundet dårlig signal eller lignende...
- Tjek signalet til boksen:
- Menu → Indstillinger → Satellit
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
A009
Fejlen opstår, hvis der forsøger at optage en kanal, der ikke er adgang til...
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
A011
Fejlen opstår, hvis boksen fejler ved afspilning af en optagelse. Er harddisken blevet flyttet fra en tidligere boks, skal den formateres før den kan bruges. De gamle optagelser kan ikke afspilles...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Genstart
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
A018
Fejlen opstår, hvis sletning af en optagelse fra harddisken mislykkedes.
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Prøv igen...
A019
Fejlen skyldes at der bliver forsøgt optagelse af flere programmer samtidig, end der er satellitsignal eller parabolopsætning til...
- Tjek signalet til boksen:
- Menu → Indstillinger → Satellit
A034
Fejlen skyldes højst sandsynligt at boksen har været uden strøm, da optagelsen skulle foretages...
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
- Tjek signalet til boksen:
-
A015, A017, A020, A027, A030, A026 og A032
A015
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
A017
Fejlen opstår udelukkende ved fejl i download eller afspilning af lejefilm...
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Fabriksnulstil boksen:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Om → Gendan fabriksindstillinger
A020
Fejl ved problemer med opstart af boksen...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
A026
Fejlen opstår, hvis den valgte opløsning på boksen ikke understøttes af TV'et...
- Tjek den valgte opløsning på boksen:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Opløsning
- Sørg for at opløsningen er sat til automatisk eller en mindre opløsning end 4K...
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Opløsning
A027
Fejlen opstår ved problemer med brugergodkendelsen til boksen...
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
A030
Fejlen opstår ved problemer med manglende programinformation i boksens TV-Guide...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Tjek signalet til boksen:
- Menu → Indstillinger → Satellit
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
A032
Fejlen opstår, når TV'et eller HDMI-indgangen i TV'et ikke understøtter HDCP 2.2...
- Prøv med et andet HDMI-kabel eller en anden HDMI-indgang i TV'et.
- Kontrollér at HDMI-kablet går direkte fra boksen til TV'et og ikke gennem f.eks. højtalere eller andet, der kan skabe fejlen...
B-fejlkoder
Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste B-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.
-
-
B010, B011, B050, B06X, B091 og B092
B010, B011, B091 og B092
Fejlen skyldes problemer med netværket på boksen...
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Kontrollér at boksen ikke både har et netværkskabel og er tilsluttet til Wi-Fi samtidig...
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
- Genstart boksen:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Genstart
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
B050
Fejlen opstår ved fejl i tilslutning til Canal Digital-appen. Denne virker ikke længere...
B06X
Fejlen opstår ved problemer med licensgodkendelse til boksen...
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal eller det valgte indhold...
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Fabriksnulstil boksen:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Om → Gendan fabriksindstillinger
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
-
B020 og B100
B020
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
B100
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
-
B040, B041 og B042
B040, B041 og B042
Fejlen opstår ved udfordringer med Smartcard-godkendelse til boksen...
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
-
B093, B101 og B113
B093
B101
B113
C-fejlkoder
Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste C-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.
-
-
C011
- Er boksen helt ny, skal boksen/kortet aktiveres af kundeservice på chat eller telefon 45 100 100. Tryk her for at starte en chat omkring dette
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
Menu → Indstillinger → Netværk og internet - Ryd data på boksen:
Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart... - Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Fabriksnulstil boksen:
Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Om → Gendan fabriksindstillinger
- Er boksen helt ny, skal boksen/kortet aktiveres af kundeservice på chat eller telefon 45 100 100. Tryk her for at starte en chat omkring dette
-
C017, C026 og C027
Fejlene betyder at kanaler er spærret grundet forældrekontrolsindstillinger...
- Menu → Indstillinger → Forældrekontrol og PIN-koder → Aldersgrænse.
-
C018-25
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
- Menu → Indstillinger → Netværk og internet
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
-
C000, C001 og C002
Fejlene skyldes problemer med forbindelsen mellem boksen og dens sim-kort...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Tag kortet ud af boksen, tør chippen af og sæt det ind igen.
- Kortet sidder bag lågen på højre side af boksen, guldshippen skal vende opad og det afskårne hjørne indad. Man skal trykke på kortet så det giver et klik for at fjerne/isætte det.
-
C003 og C004
- Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
- Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
- Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
M-fejlkoder
Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste M-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.
-
-
M017
Fejlkoden betyder at der ikke er noget signal fra parabolen...
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Tjek signalet til boksen:
- Menu → Indstillinger → Satellit
-
M006, M007, M008, M015 og M24
M006
Fejlen betyder at boksen ikke kan skifte til en kanal som der er planlagt en optagelse på...
- Tjek signalet til boksen:
- Menu → Indstillinger → Satellit
M007
Fejlen betyder boksen mister forbindelsen til harddisken midt i en optagelse...
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
M008
Fejlen betyder harddisken ikke har nok plads til at optage et program...
- Slet nogle optagelser på harddisken for at gøre plads til noget nyt...
- Formatér harddisken:
- Menu → Indstillinger → Indstillinger for optagelse → Harddisk → Formater harddisk
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
M015
Der er sket en fejl grundet dårligt signal under optagelsen af et program...
- Tjek signalet til boksen:
- Menu → Indstillinger → Satellit
- Ryd data på boksen:
- Menu → Indstillinger → Apps → Allente → Ryd data → Vælg Let Standby efter genstart...
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
M24
Fejlen betyder at boksen enten har været slukket, er i dyb standby eller går ned under optagelse...
- Tjek at boksen ikke er i dyb standby:
- Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
- Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
- Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
- Tjek signalet til boksen:
-
M016 og M018
M016
Fejlen opstår ved problemer med at åbne tekst-tv...
- Kontrollér at kanalen du er på har tekst-tv. Kun DR- og TV2-kanaler har tekst-tv.
- Alternativt er der nok tale om en generel fejl...
M018
Fejlen betyder, at boksen ikke genkender SIM-kortet under Førstegangsinstallationen...
- Tag kortet ud af boksen, tør chippen af og sæt det ind igen.
- Kortet sidder bag lågen på højre side af boksen, guldshippen skal vende opad og det afskårne hjørne indad. Man skal trykke på kortet så det giver et klik for at fjerne/isætte det.
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.