Fejlkoder i Allente-appen

Her kan du finde årsager og mulige løsninger på stort set alle fejlkoder der kan opleves i Allente-appen.

Hvilken fejlkode oplever du?

Vær opmærksom på at flere fejlkoder har samme grundlæggende årsag og fejlsøgning og derfor er grupperet sammen.

  • AG99, AP03, AP04, AP05, AP06, AA01, AA02, AA03, AA04, AA05, AA07, AA08, AA09, AA11, AA12 og AA13: Disse fejl betyder, at der er opstået problemer med at få adgang til Allente-tjenesten, enten på grund af netværksproblemer, kommunikationsfejl mellem appen og serveren eller fejl under login-processen.

    For at løse disse adgangsproblemer kan du følge disse generelle fejlfindingstrin:

    1. Genstart appen
      Luk Allente-appen helt, og åbn den igen.

    2. Log ud og log ind igen
      Log ud af appen og log ind igen med dine loginoplysninger.

    3. Geninstaller appen
      Fjern appen fra din enhed, download den igen fra den relevante appbutik, og log ind på ny.

    Du kan finde en mere detaljeret fejlsøgningsguide her:

    Login app-fejlkoder

     

     

  • AN01, PN01, PN02, PN03, PN11, PN12, PN13, PN21, PN22, PN31, PN32, PN33 og PN34: Disse fejl betyder, at der er opstået problemer med at hente eller afspille indhold i Allente-appen på grund af netværksproblemer.

    For at løse disse netværksproblemer kan du følge disse generelle fejlfindingstrin:

    1. Kontrollér netværksforbindelsen
      Sørg for, at din enhed er tilsluttet internettet. Test forbindelsen ved at bruge en anden app eller besøge en hjemmeside. Hvis internettet ikke fungerer, genstart routeren, eller kontakt din internetudbyder.

    2. Tjek geografisk placering
      Deaktiver eventuel VPN og sørg for, at din IP-adresse er i et land, hvor Allente-tjenesten er tilgængelig (EU/EØS).

    3. Prøv en anden app
      Test en anden app eller streamingtjeneste på samme enhed. Hvis den også har problemer, kan det være et generelt netværks- eller enhedsproblem.

    4. Genstart appen
      Luk Allente-appen helt, og åbn den igen.

    5. Log ud og log ind igen
      Log ud af appen og log ind igen med dine loginoplysninger.

    6. Geninstaller appen
      Fjern appen fra din enhed, download den igen fra den relevante appbutik, og log ind på ny.

    Du kan finde en mere detaljeret fejlsøgningsguide her:

    Netværk app-fejlkoder

     

  • PD01, PD11, PD13, PD14, PG01 og PG02: Disse fejl betyder, at der er opstået problemer med at afspille indhold i Allente-appen, selvom forbindelsen til serveren er oprettet.

    For at løse disse problemer kan du følge disse generelle fejlfindingstrin, som gælder for alle enheder:

    1. Genstart appen:
      Luk appen helt og åbn den igen for at opdatere forbindelsen.

    2. Log ud og log ind igen:
      Dette kan opdatere dine brugerdata og løse eventuelle midlertidige problemer.

    3. Geninstaller appen:
      Slet appen fra din enhed, og download den nyeste version fra den relevante appbutik.

    4. Prøv andet indhold:
      Test afspilning af forskellige titler for at afgøre, om problemet er specifikt for én titel.

    5. Test på en anden enhed:
      Hvis muligt, prøv at afspille indholdet på en anden enhed for at se, om problemet vedvarer.

    Du kan finde en mere detaljeret fejlsøgningsguide her:

    Afspilning app-fejlkoder

  • Fejlkode AA06 betyder at dit login virker, men du ikke har adgang til at bruge appen grundet en inaktiv pakke.

    Dette kan enten skyldes at abonnementet er i bero, opsagt eller lukket grundet manglende betaling; fejlen kan også typisk skyldes at abonnementet ikke er startet endnu.

    Hvis du får fejlkode AA06 på trods af at abonnementet er aktivt, skal du:

    - På mobil eller tablet: Lukke appen helt og åbne den igen; eller slette Allente-appen helt og downloade den igen.

    - På Apple TV, Smart TV, Chromecast 4 o.l.: Genstarte Apple TV, Smart TV eller Chromecast helt ved at tage strømmen fra og sætte den til igen; eller slette Allente-appen fra enheder og downloade den igen.

    - På computer / browser: Genindlæse siden; eller lukke browseren helt og åbne den igen.

  • Fejlkode AG01 betyder, at dato og klokkeslæt på dit TV er indstillet forkert.

    Dette kan løses ved at tjekke og rette dato og tid indstillingerne på dit TV.

  • Fejlkode AM01 betyder, at det valgte indhold er beskadiget eller ikke længere er tilgængeligt.

    Eneste løsning desværre at afspille noget andet.

    • Hvis du får fejlkode AM02 på en film, serie eller noget indhold fra Ugearkivet, skyldes det desværre en fejl med det specifikke indhold i appen.

    • Får du fejlen på direkte TV, skyldes det at programinformationen på kanalen er forkert eller er blevet ændret. Det forekommer oftest på sportsudsendelser. Løsningen er at vælge kanalen gennem menuen TV, ved at trykke på Kanaler > og finde kanalen i stedet. Det kan muligvis også løse fejlen at logge ud af appen og logge ind igen efterfølgende, så den henter den korrekte programinformation.

  • Fejlkode AP01 betyder at du har for mange streams igang i appen på samme tid.

    Fejlkode AP02 betyder at du har for mange enheder i brug i appen på samme tid.

    Tryk her for at læse mere om fejlene og enhedsbegrænsning her:

    Enhedsbegrænsning

  • Disse fejlkoder er alle relateret til problemer med Allente-appen grundet ikke-europæisk IP-adresse, VPN eller geo-blokering.

    Kontrollér at du er på et dansk netværk og ikke er på VPN.

    Du kan læse mere om brug af Allente i udlandet her:

    Allente i udlandet

  • Fejlkode AP10 betyder at du prøver at afspille noget indhold i Allente-appen, men er logget ind som gæst.

    Løsningen er at logge korrekt ind i appen med et aktivt abonnement.

  • Fejlkode AP11 betyder, at streaming i inkognito tilstand ikke understøttes på din Android enhed.

    Løsningen er at prøve igen uden inkognitotilstand.

  • Fejlkoden PD02 betyder, at afspilleren i appen ikke kan afkode det valgte indhold.

    Hvis du bruger en MacBook fra 2014-2015 og oplever fejlkoden PD02, er det sandsynligt, at din enhed ikke understøtter de nødvendige funktioner for at afspille det valgte indhold korrekt.

    Løsninger:

    1. Skift til en anden browser:

      • Prøv at bruge en anden browser (f.eks. Google Chrome) i stedet for Safari. Disse browsere understøtter andre teknologier, der kan hjælpe med at afspille indholdet korrekt.
    2. Opgrader dit system:

      • Hvis det er muligt, opgrader din macOS-version til den nyeste tilgængelige version for din enhed. Dette kan muligvis løse kompatibilitetsproblemet.
    3. Brug en anden enhed:

      • Hvis ovenstående løsninger ikke virker, kan du prøve at afspille indholdet på en nyere MacBook, en Windows-PC, eller en anden kompatibel enhed.

  • Fejlkode PD12 kommer, når du prøver at afspille indhold på dit TV via et HDMI-kabel og dette fejler grundet kopieringsbeskyttelse.

    Prøver du at afspille indhold fra din telefon eller tablet til dit TV via et HDMI-kabel, kan dette ikke lade sig gøre. Brug i stedet et Apple TV eller en Chromecast.

    Prøver du allerede at afspille indhold via et Apple TV eller en Chromecast, skal du prøve at flytte HDMI-kablet til en anden indgang i dit TV.

  • Fejlkode PD03 betyder at adgangen til en lejefilm er udløbet.

    Lejefilm er kun tilgængelige for afspilning i 48 timer.

    Er man midt i en afspilning når de 48 timer udløber, er vi i henhold til aftaler med producenterne, desværre også nødt til at afbryde afspilningen.

  • Fejlkode PG04 betyder at appen er stødt på en udfodring i forbindelse med casting af indhold til en Chromecast eller via AirPlay.

    Det kan du prøve:

    1. Genstart din Chromecast (eller dit TV) ved at tage strømmen fra og sætte den til igen. Dette vil højst sandsynligt løse fejlen i de fleste tilfælde.

    2. Kontrollér netværksforbindelsen på både Chromecasten/TV'et og den enhed du prøve at caste fra og at de Chromecasten og enheden er tilsluttet samme netværk.

    3. Prøv evt. at caste til eller fra en anden enhed.