Alt om faktura

Her finder typiske spørgsmål, svar og informationer omkring dine fakturaer fra Allente.

    
  • Hvor kan jeg finde min faktura?

    Du kan finde og downloade både betalte og ubetalte fakturaer på Min side under Mine fakturaer.

  • 
  • Hvor meget er fakturagebyret på?

    Er du tilmeldt til betalingsservice, vil fakturagebyret være 9,75,- kr./faktura.

    Er du ikke tilmeldt til betalingsservice, vil fakturagebyret være 49,- kr./faktura.

    Der pålægges ikke gebyr ved kortbetaling som betalingsmetode, men dette tilbydes kun som mulighed ved nysalg. Der arbejdes stadig på en løsning til eksisterende kunder også.

    Tryk her for at læse mere om de betalingsmetoder Allente tilbyder:

    Betalingsmetoder

  • 
  • Kan jeg få gensendt en faktura på email eller brev?

    Du kan helt selv og helt gratis finde og downloade din faktura på Min side under Mine fakturaer.

    Der pålægges et administrationsgebyr på 99,- kr. for at få gensendt en faktura på papir eller email via kundeservice.

  • 
  • Hvornår kommer min næste faktura?

    Hvornår din næste faktura kommer, afhænger selvfølgelig af den valgte faktureringsfrekvens og hvornår du senest betalte.

    Vi genererer regninger til forfald den kommende første midt i måneden, så skal du betale en regning næstkommende første, vil den kunne ses på Min side under Mine fakturaer som minimum 10 dage inden forfaldsdatoen.

  • 
  • Hvor ser jeg min fakturahistorik?

    Du kan finde alle tidligere betalte, såvel som ubetalte fakturaer på Min side under Mine fakturaer.

    OBS! Hvis du er tidligere Viasat-kunde, skal du være opmærksom på, at du ikke kan se fakturaer længere tilbage end Maj 2023, hvor vi flyttede alle tidligere Viasat-kunder fra et regningssystem til et andet.

  • 
  • Hvor kan jeg få forklaret min faktura?

    Det kan du her...

    Fakturaforklaring

  • 
  • Min faktura er forkert. Hvad gør jeg?

    Vores faktureringssystem opkræver helt sikkert ikke mere for en måneds abonnement end den, på hjemmesiden, oplyste pris på en pakke.

    Mener du at din faktura er for høj/fejlagtig, kan du med fordel finde og downloade fakturaen på Min side under Mine fakturaer og tjekke følgende:

    • Fakturaperioden: Dækker fakturaen f.eks. mere end 1 måned?

    • Gebyrer: Er det et gebyr (f.eks. fakturagebyr), der gør at fakturaen er højere end den oplyste pakkepris?

    • Parabol eller streaming: Parabol-pakkerne har en højere pris end streaming-pakkerne.

    • Tillægsprodukter: Betaler du for et tillægsprodukt? (f.eks. Viaplay Total eller Sportskanaler)

    • Lejefilm: Har du lejet film, vil disse selvfølgelig også gøre at en faktura er højere end bare pakkens pris.

    Har du lavet en særaftale med kundeservice eller en sælger omkring abonnementsprisen og denne ikke fremgår af fakturaen, kan det skyldes at aftalen er udløbet. Er dette ikke tilfældet, skal du kontakte kundeservice.

    Tryk her for at chatte med en medarbejder

  • 
  • Kan jeg udsætte en faktura?

    Det er desværre ikke muligt at udsætte en faktura.

  • 
  • Kan jeg afdrage på en faktura?

    Det er ikke muligt at afdrage en faktura eller betale den af flere omgange.

  • 
  • Fakturaer under bero

    Som udgangspunkt modtager du ingen fakturaer, når abonnementet er i bero, men vær opmærksom på følgende:

    1. Afbetaler du på udstyr, fortsætter afbetalingen under beroperioden.

    2. Sættes abonnementet i bero fra den næstkommende første efter vi har genereret en faktura for den kommende måned, kan vi ikke nå at stoppe denne betaling på betalingsservice. Regningen krediteres selvfølgelig, men betalingen på betalingsservice skal du selv stoppe. Går betalingen igennem, vil beløbet blive brugt til betaling af abonnementet, når det bliver åbnet igen.

    Har du sat abonnementet i bero, men bliver ved med at få regninger, skal det kontrolleres at abonnementet er blevet sat korrekt i bero. På Min side kan du se om dit abonnement er i bero som aftalt/bestilt.

    Vær opmærksom på at det ikke er muligt at sætte abonnementet i bero, hvis du har ubetalte regninger på abonnementet der har overskredet forfaldsdatoen.

  • 
  • Fakturaer ved opsigelse

    Vær opmærksom på følgende i forhold til fakturering i forbindelse med opsigelse:

    • Opsigelsesperiode: Opsigelse kan tidligst ske med løbende måned + 1 måneds varsel. Opsiger du i april, vil du altså også få en regning for maj før abonnementet lukker.

    • Afbetaling på udstyr: Afbetaler du på udstyr, vil der på den sidste faktura komme en slutafregning på det resterende beløb af afbetalingen.

    Har du opsagt abonnementet, men bliver ved med at modtage fakturaer du over den aftalte opsigelsesdato, er der selvfølgelig sket en fejl.

    Du kan med fordel tjekke på Min side under Mit abonnement om din opsigelse er blevet registreret korrekt ved at der står en opsigelsesdato. Er dette ikke tilfældet skal du have fat i kundeservice.

    Tryk her for at starte en chat omkring dette.

  • 
  • Flere spørgsmål og svar om faktura og betaling