Alt om betaling

Her finder typiske spørgsmål, svar og informationer omkring betaling af dine fakturaer fra Allente.

  • Ønsker du at betale en regning lige nu, kan du finde og downloade den ubetalte faktura på Min side under Mine fakturaer, så du kan betale den via netbank.

    Betaler du via netbank, bliver din betaling automatisk registreret på dit abonnement om morgenen den næste bankdag.

    Tryk her for at læse mere om de forskellige betalingsmetoder vi tilbyder:

    Betalingsmetoder

  • Tryk her for at læse om de forskellige betalingsmetoder vi tilbyder:

    Betalingsmetoder

  • Som kunde hos os betaler du enten årligt, halvårligt, kvartalsligt eller månedligt.

    Vi tilbyder ikke længere at man kan skifte til eller bestille med andet end månedsbetaling, men kunder fra det gamle Viasat eller Canal Digital kan godt stadig køre med kvartals-, halvårs- eller årsbetaling, hvis de havde dette før fusionen.

    Er du års-, halvårs- eller kvartalsbetaler og ønsker at skifte betalingsfrekvens til månedsbetaling, skal dette gøres via en medarbejder i kundeservice.

    Du kan se din nuværende betalingsfrekvens på Min side under TV-pakker. I rubrikken Pris og vilkår står din betalingsperiode.

  • Hos Allente betaler man som udgangspunkt altid forud*.

    Mængden af måneder der betales forud afhænger selvfølgelig af betalingsfrekvensen. De fleste kunder er dog på månedsbetaling og betaler derfor en måned forud på hver faktura.

    *Ved abonnementsstart eller pakkeskifte midt i en måned vil man selvfølgelig blive faktureret bagud fra den dato abonnement startede eller blev ændret.

  • Er du kommet til at betale for meget eller har dobbeltbetalt en regning, vil det overskydende beløb blive brugt til betaling af den / de kommende regning(er).

    Overskydende beløber i forbindelse med opsigelse vil selvfølgelig blive tilbagebetalt.

  • Er du kommet til at betale for lidt, kan du bare bruge det samme indbetalingskort / den samme faktura til at betale det resterende beløb.

    En delbetalt regning vil stadig gælde som ubetalt, så det ændrer ikke på forfaldsdatoen kun at betale noget af regningen.

  • Det er desværre ikke muligt at udsætte en faktura.

  • Vores faktureringssystem opkræver helt sikkert ikke mere for en måneds abonnement end den, på hjemmesiden, oplyste pris på en pakke.

    Mener du at din faktura er for høj, kan du med fordel finde og downloade fakturaen på Min side under Mine fakturaer og tjekke følgende:

    • Fakturaperioden: Dækker fakturaen f.eks. mere end 1 måned?

    • Gebyrer: Er det et gebyr (f.eks. fakturagebyr), der gør at fakturaen er højere end den oplyste pakkepris?

    • Parabol eller streaming: Parabol-pakkerne har en højere pris end streaming-pakkerne.

    • Tillægsprodukter: Betaler du for et tillægsprodukt? (f.eks. Viaplay Total eller Sportskanaler)

    • Lejefilm: Har du lejet film, vil disse selvfølgelig også gøre at en faktura er højere end bare pakkens pris.

    Har du lavet en særaftale med kundeservice eller en sælger omkring abonnementsprisen og denne ikke fremgår af fakturaen, kan det skyldes at aftalen er udløbet eller at aftalen er startet efter regningen blev udskrevet. Er dette ikke tilfældet, skal du kontakte kundeservice. 

    Tryk her for at starte en chat omkring dette

  • Det er muligt at betale en faktura via en bank i udlandet. Dette gøres via et Swift- og IBAN-nummer. Selvom det ikke er påkrævet, anbefaler vi at medsende faktura- eller kundenummer, så vi kan identificere indbetaling.

    SWIFT-nummer: NDEADKKK
    IBAN-nummer: DK9420000713370746

    Bemærk! Banker pålægger ofte større gebyrer ved betaling af regninger via IBAN.

  • Faktura

Alt om manglende betaling

  • Du kan både se og downloade evt. ubetalt fakturaer på Min side under Mine fakturaer.

  • Det kommer selvfølgelig an på hvor sent der er tale om...

    Der sker ikke noget ved at betale en regning et par dage for sent, men ved længere forsinkele starter et rykkerforløb med betalingspåmindelser på SMS samt risiko for at signalet / adgangen bliver lukket indtil vi har fået betalingen.

    I sidste ende vil en manglende betaling resultere i et inkasso-forløb, men der er både flere rykkere og påmindelses-SMS'er før vi når der til.

  • Hvis du glemmer eller undgår at betale din faktura, vil du først modtage en betalingspåmindelse på SMS inden abonnement til sidst vil blive lukket, hvis vi stadig ikke har modtaget din betaling.

    Betalingspåmindelsen indeholder et link til betaling via MobilePay.

    Du kan også betale via den originale regning, hvis den er blevet sendt på mail eller brev eller finde og downloade din faktura på Min side under Mine fakturaer og betale den via din netbank.

  • Modtager du en rykker, skyldes det for sen eller manglende betaling. Rykkergebyret er på 100,- kr.

    Husk, at der også er rykkergebyr ved for sen betaling, så du kan modtage en rykker, selv om du har betalt regningen, hvis betalingen er sket efter rettidig betalingsdato.

    For at undgå rykkere, anbefaler vi altid tilmelding til betalingsservice for at undgå manuelle betalinger og spare 39,25,- kr./faktura på fakturagebyret.

    Tilmeld dig Betalingsservice her

  • Hvis du glemmer eller undgår at betale din faktura, vil du først modtage en betalingspåmindelse på SMS inden abonnement til sidst vil blive lukket, hvis vi stadig ikke har modtaget din betaling.

    Du kan både se og downloade ubetalt fakturaer på Min side under Mine fakturaer.

    Vi genåbner selvfølgelig signalet, så snart vi har modtaget og registeret betaling af det udestående beløb.

    Bemærk! Når du betaler, kan der gå op til 2 arbejdsdage, før vi modtager og registrerer indbetaling.

    Vi anbefaler stadig altid at blive tilmeldt til betalingsservice for at spare 39,- kroner pr faktura på fakturagebyret og sikre at dine fakturaer bliver betalt til tiden.

  • Vi genåbner selvfølgelig signalet, så snart vi har modtaget og registeret betaling af det udestående beløb.

    Bemærk! Når du betaler, kan der gå op til 2 arbejdsdage, før vi modtager og registrerer indbetalingen.

    Du kan se på Min side under Mine fakturaer, hvilke fakturaer vi har modtaget og registreret indbetalinger på.

  • Når du betaler, kan der gå op til 2 arbejdsdage, før vi modtager og registrerer indbetalingen.

    Du kan se på Min side under Mine fakturaer, hvilke fakturaer vi har modtaget og registreret indbetalinger på.