Vi drejer din Viasat-parabol

Paraboljustering - info

Her har vi samlet en række spørgsmål og svar om den paraboljustering, som vi er i gang med i øjeblikket.

Generelle spørgsmål

    
  • Hvad betyder justering af parabol?

    Viasat og Canal Digital er blevet til ét selskab, Allente. De to virksomheder sender i dag TV via to forskellige satellitter. Som et nyt, fælles selskab vil vi i fremtiden sende TV-signaler fra én og samme satellit. Derfor kommer vi hjem til dig for at indstille parabolen til en ny, rigtig retning. Vi er nødt til at justere din parabol, så du ikke mister dit TV-signal. Med et besøg af vores dygtige, erfarne montører vil du fortsat have stabile, gode TV-signaler. Det er selvfølgelig uden beregning for dig.

  • 
  • Hvorfor skal parabolen justeres?

    Viasat og Canal Digital er blevet til ét selskab, Allente. De to virksomheder sender i dag TV via to forskellige satellitter. Som et nyt, fælles selskab vil vi i fremtiden sende signal fra én og samme satellit. Derfor kommer vi hjem til dig for at indstille parabolen til en ny, rigtig retning. Det gør vi, så du fortsat kan have stabile, gode TV-signaler, når vi skifter til en ny satellit.

    Når vi besøger dig, får du samtidig et servicetjek, hvor montøren gennemgår dit udstyr fra Viasat for at sikre, at alt virker, som det skal. 

    Alt dette gør vi helt uden beregning. Vores kunder får samtidig 12 måneders garanti på det arbejde, vi udfører. Du skal som kunde derfor melde eventuelle fejl senest 12 måneder efter installation, og du må ikke selv have rørt ved installationen. Garantien gælder dog ikke skader, der skyldes vejrmæssige forhold (fx. storm, lynnedslag etc.) som dækkes af din egen forsikring.

  • 
  • Hvornår vil det foregå?

    Vi vil justere din parabol i løbet af 2021.

     

  • 
  • Vil det koste noget at få justeret min parabol?

    Nej, justering af din parabol er selvfølgelig helt uden beregning for dig som kunde. Du får også 12 måneders garanti på det arbejde, vi udfører. Derfor skal du melde eventuelle fejl senest 12 måneder efter installation, og du må ikke selv have rørt ved installationen. Garantien gælder dog ikke skader, der skyldes vejrmæssige forhold (fx storm, lynnedslag etc.), som dækkes af din egen forsikring.

  • 
  • Hvilke fordele vil jeg få som kunde, når parabolen bliver justeret?

    En dygtig, erfaren montør vil justere din parabol, sørge for optimalt TV-signal og sikre, at justeringen bliver udført helt korrekt. Montøren vil også gennemgå dit Viasat-udstyr for at sikre, at alt virker, som det skal. Servicen er inkluderet i justeringen, og du vil også få 12 måneders garanti på det arbejde, vi udfører. Du skal som kunde derfor melde eventuelle fejl senest 12 måneder efter installation, og du må ikke selv have rørt ved installationen. Garantien gælder dog ikke skader, der skyldes vejrmæssige forhold (fx storm, lynnedslag etc.), som dækkes af din egen forsikring.

  • 
  • Vil der ske ændringer i mit abonnement som følge af justeringen?

    Der vil ikke ske ændringer i dit abonnement, men nu hvor din parabol er blevet justeret, er en stor del af de kanaler, vi udbyder, blevet opdateret fra SD- til HD-kvalitet. Nogle af de kanaler, som tidligere kun var tilgængelige via internettet, sendes nu direkte via satellit. På allente.dk kan du se hvilke kanaler, der indgår i din TV-pakke.

    Følgende kanaler går fra SD til HD eller fra HD udsendt via internet til HD udsendt via satellit:

    • Kanal 4 HD
    • Kanal 5 HD
    • TV 2 News HD
    • TV 2 Charlie HD
    • TV 2 Zulu HD
    • TV 2 Fri
    • DR2 HD
    • Eurosport 2 HD
    • Canal 9
    • Nat Geo HD
    • Nat Geo Wild HD

    Følgende går fra at være udsendt via internet til SD-kanaler udsendt via satellit:

    • CNBC
    • Sky News

    Derudover vil Al Jazeera SD nu både findes som  HD-kanal udsendt via internet, samt SD-kanal udsendt via satellit.

  • 
  • Vil jeg få andet eller nyt indhold?

    Nej, der vil ikke ske ændringer i dit abonnement. Du vil fortsætte med samme kanaler og pris som før.

  • 
  • Hvornår kommer montøren hjem til mig?

    Montøren vil kontakte dig og aftale et tidspunkt.

  • 
  • Jeg kan ikke være hjemme til den aftalte tid, hvad gør jeg?

    Hvis du ikke kan være hjemme til det aftalte tidspunkt, så er det vigtigt, at du kontakter montøren og aftaler et nyt tidspunkt. Du finder telefonnummeret til din montør i SMSen fra montøren, der bekræfter det aftalte tidspunkt.

  • 
  • Hvad skal I egentlig gøre under besøget?

    Vi vil justere parabolen, så den vender i den rigtige retning. Det er nødvendigt, for at du kan få TV-signal. Ved samme lejlighed gennemgår montøren dit Viasat-udstyr og sikrer, at alt virker optimalt, og at softwaren er opdateret.

  • 
  • Kan jeg dreje parabolen selv?

    Nej desværre. For at få optimalt signal og høj kvalitet er det vigtigt, at en dygtig og erfaren montør håndterer justeringen, og gennemgår udstyret, for at sikre, at alt virker, og at softwaren er opdateret. Alt dette gør vi selvfølgelig uden beregning.

  • 
  • Jeg har forsøgt at ændre adresse og kontaktinformation på hjemmesiden, men det lykkedes ikke. Hvad gør jeg?

    Du kan ringe og tale med vores dygtige medarbejdere i Kundeservice på tlf. 70809373.

  • 
  • Hvilke forholdsregler tager I, for at undgå smitte og sygdom?

    Vi følger myndighedernes retningslinjer for Covid-19 for at beskytte vores og din sikkerhed. Derfor er det også vigtigt, at vi får besked, hvis du eller én i din husstand bliver syge inden besøget, så vi kan finde en ny dato.

    • Vi undgår at give hånden ved ankomst og afgang
    • Vi holder minimum 2 meters afstand
    • Vi spritter hænder, når vi ankommer
    • Vi takker pænt nej til tilbud om kaffe, vand o.l. under besøget
    • Vi rører ikke ved andet end din TV-boks indendørs, hvis det kan undgås
    • Vi bruger mundbind og/eller engangs-handsker, hvis vores kunder ønsker det

  • 
  • Hvordan håndterer I mine personlige oplysninger?

  • 
  • Jeg har yderligere spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på her. Hvad gør jeg?

    Du kan ringe og tale med vores dygtige medarbejdere i Kundeservice på tlf. 70809373.