Fejl på Canal Digital-boks
Her kan du finde årsager og mulige løsninger på stort set alle fejlkoder og fejlbeskeder der kan opleves på en Canal Digital-boks.
-
-
"Ingen adgang (5)" eller "... (6)"
Det kan du prøve:
- Kontrollér at du står på en kanal der indgår i dit abonnement.
- Genstart TV-boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Hvis tv-boksen og kortet ikke har været brugt i en periode, skal der sendes en opdatering til kortet. Dette kan du gøre på Min side under "Opdater Programkort".
- Kontrollér at dit abonnement ikke er lukket grundet en ubetalt regning. Du kan se dine betalte og ubetalte fakturaer på Min side under "Mine fakturaer".
-
"Ingen adgang (1)" til "... (12)"
Hvis du har flyttet kortet fra en boks til en anden:
- Kortet er ikke parret til boksen. Kontakt kundeservice på 45 100 100 for at løse dette.
Hvis fejlmeddelelsen kommer frem uden du har ændret noget:
- Kontrollér at du står på en kanal der indgår i dit abonnement.
- Genstart TV-boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
- Hvis tv-boksen og kortet ikke har været brugt i en periode, skal der sendes en opdatering til kortet. Dette kan du gøre på Min side under "Opdater Programkort".
- Kontrollér at dit abonnement ikke er lukket grundet en ubetalt regning. Du kan se dine betalte og ubetalte fakturaer på Min side under "Mine fakturaer".
-
"Ingen adgang (8)"
Denne fejlmeddelelse tyder på en udfordring med parabolforbindelsen til TV-boksen.
-
"Kortfejl"
Det kan du prøve:
- Kontrollér at TV-kortet er sat korrekt i boksen.
- Tag kortet ud af boksen og tag strømmen fra boksen. Puds guldchippen på kortet. Sæt strømmen til boksen igen og vent på at den starter op igen. Indsæt kortet igen...
-
"Programkort mangler"
Det kan du prøve:
- Kontrollér at der sidder et kort i TV-boksen og at det er indsat korrekt.
- Tag kortet ud og sæt det i igen.
- Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
-
"Ingen signal antenne 2"
Fejlen kommer, hvis der ikke er noget signal på det sekundære kabel i boksen, når du optager noget og forsøger at se noget på en anden kanal imens.
- Kontrollér kabelforbindelserne og prøv evt at bytte kablerne i boksen.
- Tjek at antenneindstillingerne på boksen er korrekte.
-
"Den anden antenne er deaktiveret"
Fejlen betyder at du forsøger at optage en kanal og se en anden samtidig, men kun har et antennekabel siddende i boksen.
-
"Ingen Disk-enhed"
Denne fejlmeddelelse kommer, når du prøver at optage et program, men boksen ikke registrerer nogen harddisk at optage det på.
- Kontrollér at harddisken er tilsluttet korrekt til boksen.
- Tag harddisken fra boksen.
- Tag strømmen fra boksen og sæt den til igen.
- Sæt harddisken til boksen igen, når boksen er startet op på ny.
- Kontrollér at harddisken er tilsluttet korrekt til boksen.
-
"Fejl ved tilkobling til GO tjenesten"
Canal Digital GO-tjenesten på de gamle Canal Digital-bokse virker ikke længere. Benyt i stedet Allente-appen.