Fejl på Canal Digital-boks

Her kan du finde årsager og mulige løsninger på stort set alle fejlkoder og fejlbeskeder der kan opleves på en Canal Digital-boks.

    
  • "Ingen adgang (5)" eller "... (6)"

    Det kan du prøve:

    1. Kontrollér at du står på en kanal der indgår i dit abonnement.
    2. Genstart TV-boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
    3. Hvis tv-boksen og kortet ikke har været brugt i en periode, skal der sendes en opdatering til kortet. Dette kan du gøre på Min side under "Opdater Programkort".
    4. Kontrollér at dit abonnement ikke er lukket grundet en ubetalt regning. Du kan se dine betalte og ubetalte fakturaer på Min side under "Mine fakturaer".

  • 
  • "Ingen adgang (1)" til "... (12)"

    Hvis du har flyttet kortet fra en boks til en anden:

    1. Kortet er ikke parret til boksen. Kontakt kundeservice på 45 100 100 for at løse dette.

    Hvis fejlmeddelelsen kommer frem uden du har ændret noget:

    1. Kontrollér at du står på en kanal der indgår i dit abonnement.
    2. Genstart TV-boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
    3. Hvis tv-boksen og kortet ikke har været brugt i en periode, skal der sendes en opdatering til kortet. Dette kan du gøre på Min side under "Opdater Programkort".
    4. Kontrollér at dit abonnement ikke er lukket grundet en ubetalt regning. Du kan se dine betalte og ubetalte fakturaer på Min side under "Mine fakturaer".

  • 
  • "Ingen adgang (8)"

    Denne fejlmeddelelse tyder på en udfordring med parabolforbindelsen til TV-boksen.

    Tryk her for at få hjælp med denne fejlmeddelelse

  • 
  • "Kortfejl"

    Det kan du prøve:

    1. Kontrollér at TV-kortet er sat korrekt i boksen. 
    2. Tag kortet ud af boksen og tag strømmen fra boksen. Puds guldchippen på kortet. Sæt strømmen til boksen igen og vent på at den starter op igen. Indsæt kortet igen...

  • 
  • "Programkort mangler"

    Det kan du prøve:

    1. Kontrollér at der sidder et kort i TV-boksen og at det er indsat korrekt. 
    2. Tag kortet ud og sæt det i igen.
    3. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

  • 
  • "Ingen signal antenne 2"

    Fejlen kommer, hvis der ikke er noget signal på det sekundære kabel i boksen, når du optager noget og forsøger at se noget på en anden kanal imens.

    1. Kontrollér kabelforbindelserne og prøv evt at bytte kablerne i boksen.
    2. Tjek at antenneindstillingerne på boksen er korrekte.

  • 
  • "Den anden antenne er deaktiveret"

    Fejlen betyder at du forsøger at optage en kanal og se en anden samtidig, men kun har et antennekabel siddende i boksen.

  • 
  • "Ingen Disk-enhed"

    Denne fejlmeddelelse kommer, når du prøver at optage et program, men boksen ikke registrerer nogen harddisk at optage det på.

    1. Kontrollér at harddisken er tilsluttet korrekt til boksen.
      1. Tag harddisken fra boksen. 
      2. Tag strømmen fra boksen og sæt den til igen.
      3. Sæt harddisken til boksen igen, når boksen er startet op på ny.

  • 
  • "Fejl ved tilkobling til GO tjenesten"

    Canal Digital GO-tjenesten på de gamle Canal Digital-bokse virker ikke længere. Benyt i stedet Allente-appen.

    Allente-appen