Opsigelse
-
-
Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Vi anbefaler at du tager kontakt på telefon 45 100 100 (mandag-fredag mellem 9 og 17) for hurtigst mulig behandling og personlig service.
Du kan også opsige døgnet rundt via vores chatbot (dette forudsætter, at du kender dit login til Min side).
Start en chat eller ring til os og fortæl chat- eller stemmerobotten at du har brug for hjælp med "opsigelse".Opsigelser kan også sendes på brev til:
Allente
Strandlodsvej 30.1
2300 København S
-
Hvornår kan abonnementet opsiges?
Det normale opsigelsesvarsel er løbende måned plus 30 dage.
Er du i binding, kan abonnementet selvfølgelig tidligst opsiges til udgangen af bindingsperioden.
-
Opsigelse i binding
Er du i binding, kan abonnementet selvfølgelig tidligst opsiges til udgangen af bindingsperioden.
Har du mere end 3 måneder tilbage af din bindingsperiode, skal du ringe til os på 45 100 100 (mandag til fredag mellem 9 og 17) for at opsige abonnementet.
-
Opsigelse, når abonnementet er i bero
Opsiges abonnementet midt i en beroperiode, vil det blive åbnet fra bero og således opkrævet i opsigelsesperioden (løbende måned plus 30 dage).
Det er ikke muligt at komme udenom betaling af opsigelsesperioden ved at være i bero.
-
Opsigelse ifm. dødsfald
Det er selvfølgelig aldrig et sjovt opkald at få eller skulle foretage, men vi ser meget gerne at du kontakter os på 70 27 27 73 (mandag-fredag mellem 9 og 17) med dette.
-
Hvad sker der hvis jeg har betalt forud?
Har du betalt forud (udover en eventuel opsigelsesdato), vil beløbet selvfølgelig blive krediteret og tilbagebetalt.
-
Afbetaling af udstyr
Hvis du opsiger midt i en afbetaling af noget udstyr, vil der komme en slutopkrævning på afbetalingens resterende beløb i forbindelse med opsigelsen.
-
Returnering af udstyr ifm. opsigelse
TV-boks:
Som udgangspunkt har du købt din tv-boks og den er derfor din ejendom. Du kan sælge den, give den videre eller aflevere den på genbrugspladsen.
Andet udstyr:
Vi skal ikke have hverken fjernbetjeningen, parabolen, kortet eller andet retur...
-
Tilbagebetaling efter opsigelse
Har du betalt forud (udover en eventuel opsigelsesdato), vil beløbet selvfølgelig blive krediteret og tilbagebetalt.
-
Har opsagt mit abonnement, men modtager stadig faktura(er)?
Vær opmærksom på følgende i forhold til fakturering i forbindelse med opsigelse:
- Opsigelsesperiode: Opsigelse kan tidligst ske med løbende måned + 1 måneds varsel. Opsiger du i april, vil du altså også få en regning for maj før abonnementet lukker.
- Afbetaling på udstyr: Afbetaler du på udstyr, vil der på den sidste faktura komme en slutafregning på det resterende beløb af afbetalingen.
Har du opsagt abonnementet, men bliver ved med at modtage fakturaer du over den aftalte opsigelsesdato, er der selvfølgelig sket en fejl...
Du kan med fordel tjekke på Min side under Mit abonnement om din opsigelse er blevet registreret korrekt ved at der står en opsigelsesdato. Er dette ikke tilfældet skal du have fat i kundeservice.
Start en chat eller ring til os og fortæl chat- eller stemmerobotten at du "stadig får regninger selvom abonnementet er opsagt".
- Opsigelsesperiode: Opsigelse kan tidligst ske med løbende måned + 1 måneds varsel. Opsiger du i april, vil du altså også få en regning for maj før abonnementet lukker.
Fortrydelse
-
-
Hvad er fortrydelsesretten for mit Allente-abonnement?
Når du starter et nyt abonnement hos Allente, har du 14 dage til at fortryde det. Det betyder, at du kan annullere dit abonnement inden for denne periode.
-
Hvordan bruger jeg min fortrydelsesret?
Hvis du vil fortryde dit abonnement, skal du fortælle det til os inden for 14 dage.
Start en chat eller ring til os og fortæl chat- eller stemmerobotten at du har brug for hjælp med at "fotryde et abonnement".
-
Kan jeg stadig fortryde, hvis jeg har brugt abonnementet?
Fortrydelsesretten gælder kun, hvis du ikke har taget abonnementet i brug. Hvis du allerede har streamet indhold, kan du desværre ikke fortryde aftalen længere.
-
Hvad med ekstra tjenester og udstyr?
Hvis du har bestilt ekstra tjenester eller fået udstyr sammen med dit abonnement, gælder fortrydelsesretten også for dem. Du skal dog sørge for at returnere udstyret i original stand, og du kan selv komme til at betale for returneringen