Vi drejer din Viasat-parabol

Vi skal justere din parabol - og snart er det din tur

Enkle forberedelser - hvad sker der under besøget?

Montøren kommer for at justere din parabol, opdatere softwaren i din boks og tjekke, at alt dit Viasat-udstyr virker, som det skal. Vi vil gerne bede dig om at: - Tage telefonen, selvom du ikke kender nummeret i forvejen. Montøren ringer for at aftale tid til et besøg på et tidspunkt, hvor det passer dig at være hjemme. - Frigøre plads i det rum, hvor boksen er placeret. Montøren vil opdatere softwaren på din boks (eller bokse, hvis du har flere), og det er derfor vigtigt, at der er god plads i det rum, hvor boksen er placeret, så montøren kan undgå at røre ved andet end boksen og dermed følge myndighedernes anbefalinger for Covid-19. Normalt tager denne type besøg under en time, men i enkelte tilfælde kan det tage længere tid, hvis der er behov for at udskifte dele af dit udstyr.

Service inkluderet - uden beregning for dig

Vores erfarne montører vil under besøget gennemgå dit udstyr fra Viasat og tjekke, at alt fungerer som det skal, så du har en god og stabil forbindelse, der giver dig TV-oplevelser med den bedste lyd og billedkvalitet. Du får 12 måneders garanti på det arbejde, vi udfører. Det betyder, at du skal melde eventuelle fejl ind senest 12 måneder efter installation, og du må ikke selv have rørt ved installationen. Garantien gælder dog ikke skader, der skyldes vejrmæssige forhold (fx. storm, lynnedslag etc.), som dækkes af din egen forsikring.

Justering af parabol og service af udstyr - trin for trin

For at gennemføre justering af din parabol og service af dit udstyr er det vigtigt, at du er hjemme, når montøren kommer. Tjek hvilket tidspunkt, der passer dig, så du er forberedt, når montøren ringer til dig.

Trin 1

Vi beder dig tjekke din adresse for at sikre, at montøren ankommer til det rigtige sted, og kan udføre justeringen af din parabol.

Trin 2

Vores montør tager kontakt til dig for at aftale dato og tidspunkt til besøget.

Trin 3

Vores montør kommer som aftalt og justerer din parabol og udfører service på dit Viasat-udstyr.

Trin 4

Du har nu gode, stabile TV-signaler, opdateret software og udstyr, som giver dig de allerbedste TV-oplevelser.

Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg dreje parabolen selv?

    For at sikre,at justeringen af parabolen sker korrekt, vil det være erfarne montører, som udfører justeringen af parabolen. Det vigtigste for os er, at du altid har gode, stabile TV-signaler og udstyr, der fungerer perfekt. Derfor opdaterer vi også din TV-boks, og gennemgår dit Viasat-udstyr ved samme lejlighed - helt uden beregning. 

    Du får også 12 måneders garanti på det arbejde, vi udfører. Derfor skal du som kunde melde eventuelle fejl senest 12 måneder efter installation, og du må ikke selv have rørt ved installationen. Garantien gælder dog ikke skader, der skyldes vejrmæssige forhold (fx storm, lynnedslag etc.), som dækkes af din egen forsikring.

  • Jeg kan ikke være hjemme til den aftalte tid, hvad gør jeg?

    Hvis du ikke kan være hjemme til det aftalte tidspunkt, så er det vigtigt, at du kontakter montøren og aftaler et nyt tidspunkt. Du finder telefonnummeret til din montør i SMSen fra montøren, der bekræfter det aftalte tidspunkt.

  • Vil der ske ændringer i mit abonnement som følge af justeringen?

    Der vil ikke ske ændringer i dit abonnement, men nu hvor din parabol er blevet justeret, er en stor del af de kanaler, vi udbyder, blevet opdateret fra SD- til HD-kvalitet. Nogle af de kanaler, som tidligere kun var tilgængelige via internettet, sendes nu direkte via satellit. På allente.dk kan du se hvilke kanaler, der indgår i din TV-pakke.

    Følgende kanaler går fra SD til HD eller fra HD udsendt via internet til HD udsendt via satellit:

    • Kanal 4 HD
    • Kanal 5 HD
    • TV 2 News HD
    • TV 2 Charlie HD
    • TV 2 Zulu HD
    • TV 2 Fri
    • DR2 HD
    • Eurosport 2 HD
    • Canal 9
    • Nat Geo HD
    • Nat Geo Wild HD

    Følgende går fra at være udsendt via internet til SD-kanaler udsendt via satellit:

    • CNBC
    • Sky News

    Derudover vil Al Jazeera SD nu både findes som HD-kanal udsendt via internet, samt SD-kanal udsendt via satellit.

  • Hvad er Allente, og hvilken betydning får sammenlægningen mellem Viasat og Canal Digital?

    Viasat og Canal Digital er blevet til ét selskab, Allente. Med en sammenlægning af vores to virksomheder får vi i fremtiden mulighed for at tilbyde vores kunder den bedste TV-oplevelse ved fx at forbedre kvaliteten af din TV-løsning og dine produkter - inklusive vores tjenester. Læs mere om sammenlægningen her.

Montør og kunde med mundbind

Information om Covid-19

Vi følger myndighedernes retningslinjer for Covid-19 for at beskytte vores og din sikkerhed. Derfor er det også vigtigt, at vi får besked, hvis du eller én i din husstand bliver syge inden besøget, så vi kan finde en ny dato. - Vi undgår at give hånden ved ankomst og afgang - Vi holder minimum 2 meters afstand - Vi spritter hænder, når vi ankommer - Vi takker pænt nej til tilbud om kaffe, vand o.l. under besøget - Vi rører ikke ved andet end din TV-boks indendørs, hvis det kan undgås - Vi bruger mundbind og/eller engangs-handsker, hvis vores kunder ønsker det