Installation

Kassens indhold

Før start: Kontrollér, at kassen indeholder alle dele:

1 x OnePlace TV-boks
1 x fjernbetjening med 2 stk. AAA batterier
1 x HDMI-kabel
1 x Harddisk (hvis du har en)
1 x Power adapter
1 x Kom igang med OnePlace quickguide
Installasjon æskens innhold

Tilkobling

Tilslut alle kabler, før du kobler strøm til TV-boksen. På samme måde skal du altid koble TV-boksen fra strøm, før du slutter noget til eller kobler noget fra TV-boksen.

  1. Slut antennekablet til sat1.
  2. Slut OnePlace til TV'et med HDMI-kablet.
  3. Slut internetkablet til internet, hvis du foretrækker kabel i stedet for Wi-Fi.
  4. Slut OnePlace til strømstikket. Tændt først TV'et og derefter OnePlace. Følg vejledningen på skærmen.
Installasjon Tilkobling

Tilkobling af lydanlæg

For bedre lydkvalitet kan du tilslutte et lydanlæg eller højttalere. Dette kobler du til optical audio out eller til audio out. Optical audio out er en digital lydudgang. Hvis dit lydanlæg har optisk lydudgang, står der ofte S/Pdiff på bagsiden af anlægget.

Installasjon Tilkobling lydanlegg

Får du ikke billede på skærmen?

Tryk på Source på fjernbetjeningen, indtil du finder den rigtige HDMI-kilde.

Installation

Når du har sluttet OnePlace til dit TV, er du klar til at installere. Sørg for, at du bruger rigtigt inputsignal på TV'et, dvs. at HDMI-kablet går fra HDMI-stikket bag på TV-boksen til HDMI-stikket på TV'et.

1. Vælg enhed for tilslutning

Hvis du har Android-telefon eller tablet, skal du trykke på Ja for at installere OnePlace. Hvis du har iPhone (iOS), skal du trykke på Nej for at installere OnePlace. Følg vejledningen på skærmen. Hvis du har registreret en Google-konto på din mobil eller din tablet, vil installationen gå hurtigere, fordi du allerede har accepteret Googles vilkår og betingelser for din enhed. Hvis du har en Google-konto sker installationen automatisk frem til punkt 6. Hvis du ikke har en Google-konto vil installationen fortsætte fra punkt 2.

OP Installasjon velg enhet for tilkobling

2. Tilslutning til internet

OnePlace skal tilsluttes internet for at fungere. Vælg dit Wi-Fi-netværk med adgangskode. Eller tilslut med kabel. Vi anbefaler at tilslutte OnePlace til internet med kabel. Det er mere stabilt, og du behøver ikke adgangskode. NB: Du skal som minumum have 5-Mbit internethastighed for at benytte OnePlace.

Vælg internet

3. Opret ny eller log ind med en Google-konto

Du skal have en Google-konto for at downloade apps og spil og få størst udbytte af din OnePlace. OnePlace fungerer også uden en Google-konto, hvis du ikke vil downloade apps og spil eller bruge stemmesøgning i Google.

Opret Google-konto (hvis du ikke allerede har en Google-konto)

Hvis du ikke har Google-konto, kan du oprette en her: accounts.google.com/SignUp.
Følg Googles instruktioner. Accepter, at adgangskoden gemmes til fremtidig brug, for enklere brug uden skulle logge på med adgangskode.

Opret Google konto

Log på med Google-konto (hvis du ikke allerede har en Google-konto)

Hvis du allerede har Google-konto, logger du på OnePlace med den du har. Du kan enten logge ind ved at bruge telefonen, computer eller manuelt indtaste brugernavn og adgangskode (brug adgangskoden til din Google-konto).

OnePlace

Kobl til netværk

Kobl din telefonen eller computer til det netværk du har koblet OnePlace til: http://g.co/AndroidTV.

Hvis indlogning til enheden fejler (telefon eller computer), skal du afbryde og prøve igen.

OnePlace

Din enhed er nu tilkoblet!

Fortsæt indlogningen på din mobile enhed

OnePlace

OnePlace uden en Google-konto

OnePlace fungerer uden en Google-konto, men giver den bedste TV-oplevelse med en Google-konto tilkoblet. Vi anbefaler, at du tager alle mulighederne i brug og får det fulde ud af din OnePlace TV-boks med en Google-konto.

4. Accepter Googles personværnsregler og vilkår for brug

For at bruge din Google-konto må du acceptere Googles personværnsregler og vilkår for brug, samt give Google og tredjepart-apps tilladelse til at bruge din OnePlace placering, for en bedre brugeroplevelse.

OnePlace

Placering

Vi anbefaler, at du giver Google og tredjepart-apps tilladelse til at bruge din OnePlace placering, for at få en bedre brugeroplevelse.

OnePlace

Gør OnePlace bedre

Vi anbefaler, at du svarer ja. Det giver Google grundlag for at identificere og forbedre apps og funktioner.

OnePlace

5. OnePlace opdateres

Din OnePlace vil nu opdaterer sig selv. Har du 10 Mbit internetforbindelse vil det normalt tage 5-10 minutter, har du lavere hastighed kan det tage længere tid. Når Oneplace er opdateret vil installationen automatisk fortsætte med næste punkt.

  1. Tryk smartkortet forsigtigt ind til du hører et "klik", men tag ikke kortet ud af TV-boksen
  2. Skub langsomt smartkortet ind igen
  3. Prøv igen
Programvare oppdateres, OnePlace finner Smartcard

OBS: Installationen betinger at OnePlace finder smartkortet. Hvis ikke OnePlace finder smartkortet kan du løse problemet med at åbne det lille kort-dæksel på højre side af TV-boksen (der ser du en smal åbning).

6. Sig ja til anbefalinger

For at få personlige anbefalinger skal du sige ja til personlige anbefalinger. Hvis du siger nej, vil du kun få generelle anbefalinger fra os i Allente.

Si ja til personlige anbefalinger

7. Vælg standby

Du vil nu blive bedt om at vælge, om din TV-boks skal spare strøm i standby eller starte hurtigere. Vi anbefaler valget af let standby for den bedste brugeroplevelse, men OnePlace kan også sættes til dyb standby, hvilket giver den maksimale strømbesparelse iht. EU-krav til strømforbrug. Du har ikke adgang til funktionalitet såsom fjernoptagelse, når OnePlace er indstillet til dyb standby. Du skal vær opmærksom på, at Ugearkiv bruger lidt tid på opdatering fra dyb standby. Du kan få adgang til funktionalitet såsom fjernoptagelse ved at vælge let standby. I let standby starter OnePlace med det samme, og Ugearkivet er opdateret fra start.

Innstillinger for let eller dyb standby

8. Fjernbetjening opdateres

Hvis fjernbetjeningen finder ny software så begynder download og installering automatisk. Hvis opdateringen fejler og du får en fejlmedelelse, vælger du "prøv igen" muligheden som dukker op. Når softwaren er færdig installeret eller hvis fjernbetjeningen ikke finder ny software, går installationen automatisk videre til næste punkt.

9. Søger efter satellitsignal

OnePlace vil nu søge efter og finde det parabolhoved, som er i brug. Normalt vil dette ske automatisk, og du får besked om, at konfigurationen er færdig. Din OnePlace-installation er færdig.

Søger efter signal

10. Flere TV-bokse?

Ja, jeg har flere TV-bokse

Har du flere TV-bokse koblet til samme parabol som din nye OnePlace, svar ja – så bliver du automatisk sendt videre til ”indstillinger af brugerbånd”. Læs samtidig videre herunder.

Nej, jeg har ikke flere TV-bokse

Har du ikke flere TV-bokse koblet til samme parabol som din nye OnePlace, svar nej – så fortsætter installationen automatisk, til OnePlace er færdiginstalleret og klar. Når installationen er færdig, får du en meddelelse på skærmen: Begynd og se TV.

Skift til nyt parabolhoved (LNB)

Har du flere TV-bokse koblet til samme parabolantenne, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice og bestiller et nyt parabolhoved (LNB). Det giver dig flere muligheder, bl.a. for at optage flere programmer samtidigt. Vores nye parabolhoved har 24 brugerbånd mod det eksisterendes 4. Med nyt parabolhoved får du derfor større kapacitet.

  1. Du får kapacitet til flere/mange TV-bokse
  2. Du kan optage flere programmer samtidig på alle dine TV-bokse
  3. Du slipper for at vælge brugerbånd manuelt – nye OnePlace TV-bokse søger og finder automatisk nye brugerbånd
LNB - parabolhode
Hvordan udskifter jeg parabolhovedet?

Når du modtager dit nye parabolhoved (LNB), kan du bruge vores digitale brugerguide, når du udskifter det gamle. Den finder du i indholdsfortegnelsen nederst på siden.

Hvis du ikke udskifter parabolhoved: Vælg brugerbånd manuelt

Udskifter du ikke parabolhovedet, må du manuelt vælge ledige brugerbånd til din OnePlace.

  1. Gå til den eller de andre TV-bokse, som er koblet til samme parabolantenne som din nye OnePlace (billeder nedenfor).
  2. Tjek status på brugerbånd på dine andre TV-bokse ved at trykke menu og samtidig holde den grønne knap på de aktuelle fjernbetjeninger inde.
  3. De to brugerbånd, der bliver vist i ”Status” på linje 6 og 7 er optaget og kan ikke vælges til din OnePlace. Hvilke brugerbånd, der er optaget, afhænger af, hvilken TV-boks du har (se næste punkt).
  4. Gå tilbage til OnePlace. Vælg alle de ledige brugerbånd til OnePlace ved at trykke OK på alle ledige brugerbånd (2 eller 3 ledige afhængig af hvilken TV-boks du har).
  5. Når du har valgt ledige brugerbånd til OnePlace (som ikke konflikter med andre TV-bokse), tryk ”back” for at fortsætte installationen.
  6. Installationen fortsætter nu automatisk, til OnePlace er færdiginstalleret.
  7. Når installationen er færdig, får du en meddelelse på skærmen: Begynd at se TV.
Vælg brugerbånd til SMART-boks eller HD PVR 5720

Dine TV-bokse er sandsynligvis sat op med brugerbånd 2 og 3, som derfor er optaget. Det betyder, at du kan vælge brugerbånd 1 og 4 til din nye OnePlace. Tryk OK på Brugerbånd 1, rul nedad med hjulet til Brugerbånd 4 og tryk OK på Brugerbånd 4.

Vælg brugerbånd 1 og 4 til din OnePlace

HD2850 eller Basic: Vælg brugerbånd 2, 3 og 4
Vælg brugerbånd til HD2850 eller Basic

Din TV-boks er sandsynligvis sat op med brugerbånd 1, som derfor er optaget. Det betyder, at du kan vælge brugerbånd 2, 3 og 4 til din nye OnePlace. Rul nedad med hjulet til Brugerbånd 2, tryk OK, rul ned med hjulet til Brugerbånd 3, tryk OK, rul nedad til Brugerbånd 4, tryk OK.

Vælg brugerbånd 2, 3 og 4 til din OnePlace

Vær tålmodig

Når installationen er færdig, får du en besked på skærmen: Begynd at se TV. Dit TV vil bruge lidt tid på at downloade indhold og du kan opleve blanke felter uden billeder. Vær tålmodig, det kan tage cirka 10 minutter før OnePlace er færdig installeret. Dette afhænger blandt andet af din internetforbindelse.

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor er der to SAT-indgange på TV-boksen?

Fordi nogle har 2 kabler, som bruger universalsignal. Det gælder for kunder, som har gammelt udstyr. I dag bruger vi kun Single Cable.

Hvad betyder optical audio out?

Optical audio out er en digital lydudgang. Optical betyder, at dit lydanlæg understøtter optisk audio. Hvis du har et hjemmebiografanlæg med optisk audio, kan du tilslutte anlægget til denne udgang. Tjek, om dit lydanlæg har optisk audio, det markeres ofte med S/Pdiff bag på anlægget.

Hvornår skal jeg bruge USB-kontakten?

USB-kontakten på OnePlace er ikke aktiveret på nuværende tidspunkt.

Under installationen bliver jeg spurgt, om jeg foretrækker, at TV-boksen skal spare strøm eller starte hurtigere op, når den er i standby. Hvad betyder det?

Med strømsparing i standby bruger OnePlace længere tid på at starte. Hvis du ikke har valgt strømsparing, starter OnePlace med det samme.

Hvor kan jeg ændre indstillingerne for TV-boksens strømsparing?

Tryk på den blå knap på fjernbetjeningen. Bladr helt ned på skærmen til Indstillinger. Vælg Pauseskærm i menuen. Vælg strømsparing. Her får du valget mellem Let standby med hurtig start (2 sekunder) eller Dyb standby med langsommere start (60 sekunder).

Kan jeg se på TV selv om jeg ikke har satellittsignal eller har dårlig signalkvalitet?

Ja, men hvis du mangler satellitsignal eller har dårlig signalkvalitet, er det vigtigt, at du foretager de nødvendige justeringer. Tag kontakt til vores kundeservice på telefon 45 100 100 eller chat, så hjælper vi med de justeringerne. Hvis din satellit er let tilgængelig, kan du selv justere det. 

Hvis du er nødt til at bestille og vente på montør, kan du se de fleste kanaler med OnePlace via internet-TV, indtil du får løst signalproblemet.

NB: Vær opmærksom på, at satellitsignal giver dig bedre TV-billede og endnu flere kanaler, og at det er det bedste at bruge på permanent basis. Du kan heller ikke optage fra internet-TV.

Sådan aktiverer du tilstanden for internet-tv:

  1. Tryk på Indstillinger
  2. Vælg Satellit
  3. Vælg Manuel opsætning
  4. Vælg Ingen
  5. Derefter skal du vælge Se TV. Hvis du ikke får signal med det samme, skal du prøve at zappe lidt rundt, indtil du får TV-billedet frem.

Vær opmærksom på, at internet-TV har ringere billedkvalitet og færre kanaler. Du kan ikke bruge optagefunktionen når du ser internet-TV.

Kan jeg justere signalkvaliteten selv, eller er jeg nødt til at tilkalde en montør?

Dette er et spørgsmål om din sikkerhed. Hvis du er nødt til at bruge stige, og parabolen er placeret højt eller ustabilt, må du ikke udsætte dig selv for fare ved at justere antennen selv. Vores fagligt dygtige montører sikrer sig med sikkerhedsudstyr og bruger lift. Hvis din parabolantenne er lettilgængelig uden brug af stige og sikkerhedsudstyr, kan du justere antennen selv.

Hvorfor kan jeg ikke springe en opdatering over?

Hvis du ikke får muligheden for at springe en opdatering over, så skyldes det, at opdateringen er obligatorisk og skal gennemføres, for at systemet kan fungere.

Kan jeg springe det punkt over, hvor jeg skal acceptere Googles vilkår og betingelser?

Nej, hvis du ønsker at downloade apps og spil fra Google Play Butik, skal du acceptere deres vilkår og betingelser.

Skal jeg bruge gmail-adressen, når jeg har Google-konto?

Nej, hvis du har en Google-konto, så får du samtidig en gmail-adresse. Men, du kan også knytte andre e-mailadresser, du har, til din Google-konto.

Er det sikkert for mig at acceptere Googles vilkår og sikkerhedspolitik?

Ja, det er sikkert. Vi anbefaler under alle omstændigheder, at du altid læser betingelserne, før du accepterer vilkår, betingelser og politikker, uanset hvem der sætter betingelserne.

Skal jeg acceptere, at Google og tredjepartsapps får adgang til mine oplysninger?

Nej, det behøver du ikke. Men, du får mere ud af dine Allente-produkter, hvis du giver adgang. Før du accepterer vilkår og betingelser, anbefaler vi altid, at du gør dig fortrolig med, hvad du accepterer. Du finder Googles oplysninger om privatliv på google.dk.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske netværksnavnet (SSID) eller min adgangskode? 

Netværksnavn og adgangskode finder du som regel på undersiden af din router. Allente leverer ikke internettjenester. Hvis du har brug for hjælp til noget, som har med netværk og internetforbindelsen at gøre, skal du tage direkte kontakt med din internetleverandør.

Er det bedst at tilslutte internettet via kabel, eller er det lige så godt med Wi-Fi?

Kabel giver den mest pålidelige forbindelse, og Wi-Fi giver den enkleste forbindelse. Kabel vil være mere stabilt – og hurtigere, men der er egentlig ikke så stor forskel. Hvis nogen belaster nettet meget, kan hastigheden gå ned.

Hvordan ændrer jeg min internetforbindelse fra Wi-Fi til kabel?

Det eneste, du behøver at gøre, er at slutte dit internetkabel til udgangen for internet på bagsiden af TV-boksen. TV-boksen vil da automatisk bruge kablet til at oprette forbindelse

Jeg har kun mobilt bredbånd der, hvor jeg bor, virker det med OnePlace?

Ja, hvis du har tilstrækkelig hastighed på dit abonnement og nok inkluderet data. Det afhænger blandt andet af trafikken til det adgangspunkt, som internetleverandøren bruger til din forbindelse. Vi anbefaler en almindelig internetforbindelse.

Jeg oplever problemer med internetforbindelsen til OnePlace. Hvad skal jeg gøre?

Dette skyldes dit internet. Det kan hjælpe at flytte OnePlace nærmere til for eksempel din router, altså nærmere til adgangspunktet for dit internet. Hvis der er for stor afstand eller for mange forhindringer mellem din OnePlace og dit adgangspunkt for internet, så må du enten flytte OnePlace nærmere eller kontakte din internetleverandør for at få hjælp til at foretage ændringer for adgangspunktet. Problemer med internettilslutning opstår først og fremmest, når du bruger Wi-Fi.

Kræver OnePlace, at jeg ændre min nuværende installation?

Vi anbefaler, at du skifter dit LNB-hoved. Dette er nødvendigt for, at få det meste ud af din OnePlace, hvor du kan optage tre programmer på samme tid, samtidig med at du ser et fjerde. Det nye LBN-hoved giver dig 24 userbands og kan derfor håndtere flere dekodere end nogensinde før, i samme husstand.

OnePlace virker med det LNB-hoved du har i dag. Hvis du er i tvivl, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på telefon 45 100 100 eller chat, så finder vi en optimale løsning for dig.

Kan jeg skifte LNB-hovedet selv?

Det er let at følge instruktionerne til selv at skifte LNB-hovedet. Det vigtigste at tænke på er din egen sikkerhed. Hvis du skal bruge en stige og parabolhovedet er placeret højt eller på et ustabilt sted, må du ikke udsætte dig selv for fare eller udføre udskiftningen selv. Vores montører bruger sikkerhedsudstyr og lifts til at skifte LNB-hovedet. Ellers er installationen let at foretage på egen hånd. Du kan finde en guide til hvordan du skifter LNB-hovedet her.

Hvad koster det at bestille en montør til, at skifte mit LNB-hoved?

Prisen afhænger af specifikke krav og omstændigheder. Kontakt vores kundeservice på på telefon 45 100 100 eller chat, så giver vi dig den korrekte pris.

Jeg har kun ét satellitkabel, hvilken SAT-indgang skal jeg tilslutte det til?

Du skal altid bruge Sat 1. Vær opmærksom på, at Sat1 på de nye TV-bokse er placeret yderst til venstre, når du ser på TV-boksen fra bagsiden

Hvornår skal jeg bruge audio out?

Audio out er en analog lydudgang. Du skal tilslutte audiokablet til audio out, når du vil bruge dit eget stereoanlæg. Det betyder, at du har et lydanlæg, som kun understøtter analog lyd. Det kan hænde, at du vil få brug for en overgangskobling fra såkaldte minijack- til phonostik. Dem, som har stereoanlæg, vil som regel have brug for en sådan overgangskobling

Min Bluetooth-enhed kan ikke få forbindelse til OnePlace, hvad skal jeg gøre?

Hvis din Bluetooth-enhed ikke kan få forbindelse til din OnePlace, skal du prøve at fejlsøge på følgende måde:

  1. Kontrollér, at din eksterne Bluetooth-enhed er i tilslutningstilstand (se brugervejledningen for enheden, eller find den på internettet).
  2. Slå Bluetooth fra på din enhed, og slå den derefter til igen. Gentag punkt 1), og prøv at oprette forbindelse igen.
  3. Kobl TV-boksen fra strømmen i 10 sekunder, kobl den til igen. Prøv at oprette forbindelse igen.
  4. Undersøg, om din Bluetooth-enhed kan oprette forbindelse til andre enheder, for eksempel telefon eller tablet. Prøv at oprette forbindelse igen.
  5. Hvis din Bluetooth-enhed kan oprette forbindelse til andre enheder, skal du prøve at nulstille din OnePlace til fabriksindstillingerne.
  6. Hvis din Bluetooth-enhed ikke kan oprette forbindelse til andre enheder, skal du kontrollere, om softwaren for dit tilbehør er opdateret. Det kan du gøre ved at følge leverandørens vejledning.

Jeg er dansk og bor i Norge, skal jeg vælge norsk som sprog i Norge, eller kan jeg vælge dansk?

Hvis du er dansk og bor i Norge, kan du vælge dansk. Du kan vælge det sprog, du selv ønsker, blandt alle de sprog, vi tilbyder.

Velkomstbilledet vises ikke, selv om jeg har ventet længe. Hvad er der galt?

Det skyldes ofte, at du har valgt forkert HDMI-indgang på dit tv. Gå til source med din tv-fjernbetjening, og vælg den HDMI-indgang, du har valgt for OnePlace.

På skærmen vises meddelelsen: Kan ikke scanne en satellit, fordi antennesignalet er for svagt. Hvad betyder det?

Det betyder, at dit signal er for svagt. Dette har ikke noget at gøre med OnePlace. Du kan kontrollere satellitsignalet og få hjælp til justering ved at kontakte vores kundeservice på chat eller telefon 45 100 100.

Hvad er et brugerbånd?

Et brugerbånd er en frekvens til overførsel af signaler.

Hvordan kan jeg forbedre signalkvaliteten?

Hvis du har dårlig signalkvalitet, kan du foretage ændringer og få hjælp til dette af vores kundeservice på telefon 45 100 100 eller chat.

Skal jeg selv opdatere softwaren?

Nej. Opdateringer sker automatisk.

Opdateringen af softwaren tager lang tid. Hvad skal jeg gøre?

Det skyldes formentlig en dårlig internetforbindelse til OnePlace. Overvej, om du har brug for teknisk hjælp fra din internetleverandør, for at få bedre internetdækning for OnePlace der, hvor den er placeret.

Det kan hjælpe at flytte OnePlace nærmere til for eksempel din router, altså nærmere til adgangspunktet for dit internet. Hvis der er for stor afstand eller for mange forhindringer mellem din OnePlace og dit adgangspunkt for internet, så må du enten flytte OnePlace nærmere eller kontakte din internetleverandør for at få hjælp til at foretage ændringer for adgangspunktet. Problemer med internettilslutning opstår først og fremmest, når du bruger Wi-Fi.

Hvad får jeg med en Google-konto, som jeg ikke får uden?

Du får adgang til Googles apps og spil, og du skal have en Google-konto for at kunne downloade fra Google Play Butik. Med en Google-konto kan du desuden spille dine favoritspil på tværs af telefon, tablet og TV. Det betyder, at du ikke behøver at gennemgå alle trin på ny, når du vil spille spil på en anden enhed. Det skyldes, at du allerede har accepteret Googles servicebetingelser og privatlivspolitik for din Android- eller IOS-enhed (Terms of Service & Privacy Policy) og samtykke for personlige anbefalinger (Consent for Personalised Recommendations).

Skal jeg downloade Google-kontoen, før jeg bruger OnePlace?

Nej. Du kan godt logge dig ind med en Google-konto senere. Gå til Indstillinger for yderligere vejledning.

Er det vigtigt, at Google og tredjepartsapps får adgang til min enheds geografiske placering?

Nej, det er op til dig. Enkelte tjenester er afhængige af din GPS-position for at kunne give dig rigtige oplysninger, som for eksempel om vejret dér, hvor du er.

Hvordan opretter jeg forbindelse til internettet fra OnePlace?

Under installationen vil du blive bedt om at vælge et Wi-Fi-netværk. Find dit netværk, og angiv din adgangskode, hvis netværket er beskyttet.

Hvad hvis jeg har ændret adgangskoden til mit netværk?

Adgangskoden til dit internet finder du som regel på undersiden af din router. Hvis ikke, skal du kontakte din internetleverandør.

Jeg vil skifte til et andet netværk, hvordan gør jeg det?

Gå til Wi-Fi-indstillinger for at se listen over alle tilgængelige netværk. Vælg netværket, og indtast om nødvendigt din adgangskode. Vælg Opret forbindelse.

Hvad er den mindste internethastighed, jeg behøver for at kunne bruge OnePlace?

Du bør have en internethastighed på mindst 5 Mbit for at bruge OnePlace. I dag har de fleste den nødvendige internethastighed. Hvis du generelt er tilfreds med din internethastighed, har du sikkert den nødvendige hastighed for at bruge OnePlace.

NB: Hvis du allerede streamer indhold, kan du også streame indhold på OnePlace og har dermed den nødvendige internethastighed.

Hvordan kan jeg tjekke min internethastighed?

Du kan tjekke din internethastighed på din mobiltelefon. Først skal du sørge for, at din mobil er koblet til det internet som du ønsker at tjekke hastigheden på.

Du kan downloade appen "Speedtest Ookla", der med det samme tjekker din internethastighed og giver dit resultatet på din mobiltelefon. Alternativt kan du søge på "speedcheck internet" på Google, hvor du kan finde anbefalinger af forskellige apps og hjemmesider, som tjekker internethastighed og giver dig resultatet med det samme.

Hvis din internethastighed er 5 Mbit eller højere, vil din OnePlace fungere godt.